Yazılarımız E-Mail Adresinize Gelsin

2 Nisan 2013 Salı





DARİEN GEE- DOSTLUK EKMEĞİ ADLI KİTABA YORUMUM :
Arkadya  Yayınları’ndan çıkmış olan  Darien Gee’nin Dostluk Ekmeği kitabını okumuş  ve  şu an itibariyle bitirmiş bulunmaktayım . Kitaba başlayalı bir haftayı geçmişti ama bu kitapla alakalı bir geçkinlik değil , bugünler de benım biraz yoğun olmamdan kaynaklandı .

Öncelikle  şunu diyebilirim ki ; kitabın konusuna bakmadan sırf kapağı için bile alınabilecek bir kitaptı benim için .Cidden çok güzel bir  kapak tasarımı olmuş , gerek dış kapak , gerekse iç kapak tasarımı , sayfa kalitesi  ve yazı puntosu da benden tam puan aldı , her şeyden önce benim için yazı puntosu çok önemli ( gözlerim açısından ) ayrıca aralarda sembolik işaretler olması , bölüm başlarına gelmeden de okurken ara vermemi sağladı ( sağlıyor ).

Kitabın çevirisi de son derece akıcı ve sade.Kelime hatası bile yok , en azından ben rastlamadım .

Kitabın konusuna gelirsek ; bir gün  bir kadının kızıyla birlikte(Julia ve Gracie ) eve geldiklerinde kapının önünde bir  ekmek bulmaları ve bunu pişirmeleri sonucunda  gelişen olaylar , Julia’nın  yaşadığı acı tatlı olaylar , günün birinde Madeline ve Hannah adlı iki kadınla tanışması , bu iki kadınında kendilerine has yaşadıkları acı tatlı olaylar , bu üç kişinin  arkadaşlık – dostluk süreçleri , ailevi ilişkiler – bağlar , aşk , yardımseverlik vb . konular o kadar güzel ve yalın bir biçimde arada hiçbir kopukluk olmadan anlatılmış ki , sanki kitabı okumuyor da  orda ki kişilerle birlikte ben de  onlarla o anı paylaşıyordum .

Kitabı okurken,  hayatla ilgili çıkarılabilecek çok güzel dipnotlar ve dersler var .Onlardan bir tanesi de ; küçücük bir dilim ekmeği bile paylaşırsanız onun size bir şekilde geri döneceği ; bir arkadaşlık bir dostluk olarak geri dönebileceği ve sevgiyi arttırma da etkin rol oynadığı (oynacağı ) idi .

Bu kitabı kesinlikle tavsiye ediyorum , okuyun ve  hatta okutturun  .

Ve on üzerinden on bir veriyorum .Bu kitabı bizlerle buluşturduğu içinde “ ARKADYA YAYINLARI’NA “ çok teşekkür ederim .Saygılarımla..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder