Yazılarımız E-Mail Adresinize Gelsin

29 Ocak 2013 Salı





      Dex Yayınları’ndan çıkmış olan , Fiona Paul’un “Karanlık Sular “adlı kitabını, bitirmiş bulunmaktayım .
 Bu kitabı ilk gördüğümde öncelikle kapağı sonra da konusu beni etkilemişti .İçinde gerilim olduğundan biraz tereddütlü yaklaştıysam da , kesinlikle alıp okumalıyım diye düşündüm  aldım ve  okudum .


Kitabın çevirisi son derece akıcı ,okurken kelime hatasına rastlamadım bile .Yazı puntosu tam istediğim gibi idi .(Ne çok büyük ne çok küçük ). Lakin kitapta çoğu yerde İtalyanca kelimeler var ,anlamları dipnot olarak düşülmüş .Ama kelimeler ileriki sayfalar da tekrarladığında da düşülseymiş ya da kitabın arkasına  fihriks gibi konulsaymış iyi olurmuş .Anlamları unutulduğunda  dönüp bakılabılırdı .Sadece  bu benim için olumsuz bir etken oldu .Onun haricinde mükemmeldi .


Kitapta;  Ana kahranımız  Casandra (Cass ) adlı bir kız , küçüklüğünden beri teyzesinin yanında yaşamaktadır . Cass’in en yakın arkadaşı  kısa bir süre önce ölmüştür  ve teyzesini evinin yakınınında ki mezarlığa gömülmüştür .Cass , ara sıra günlüğünü alıp bu mezarlığa gider .Gene gittiği bir gece  arkadaşının mezarına uğramasıyla , arkadaşının mezarda olmadığını ve başka birinin o mezarda yattığını görecektir ve çok şaşıracaktır .Fakat bu sırrın peşini bırakmaya niyeti yoktur .Bu sırrı araştırmaya başlaması ona hiç bilmediği bir dünyanın kapılarını aralayacaktır .

Kitapta ; arkadaşlık –dostluk ,aile bağları ,cinayetler (gerilim ), aşk  ve Venedik’teki insanların yaşam tarzları o kadar güzel anlatılmış ki , arada bir hiçbir kopukluk olmadan , soluksuz ,heyecanla ve  acaba ileride ki sayfalarda ne olucak , merakıyla  okudum .

Ve bu kitap , insanlara çok güzel bir mesaj veriyor , bunu söyleyip hevesinizi kırmak istemıyorum .Bence bu kitabı kesinlikle okuyun .

Ben serinin devamını heyecanla bekliyor olacağım .Bu kitabı bizlerin okumamıza vesile olduğun DEX YAYINLARINA , sonsuz teşekkür ederim .Saygılarımla…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder